Chili status

Det er nu omkring 2 uger siden at jeg startede med at så årets chilifrø og jeg har sået løbende, så jeg har talt sammen at jeg er oppe på 48 sorter nu, hvor af de fleste har jeg sået 2-3 frø for at være mere sikker på at det bliver til noget.
Den første håndfuld er ikke blevet til noget, det var dem jeg såede i jord, der var kun få der kom op. 
Og så har jeg måtte kassere nogle der blev angrebet af svamp, så jeg har været ude og købe rigtig såjord i håbet om at det ville hjælpe men nej...
Synderen er papirpotterne i minidrivhus, jeg tror der er for mange svampesporer enten i huset eller minidrivhuset til at det kan lade sig gøre med papirpotter, for da jeg plantede nogle af de små planter om i engangsplastikkrus, var der ingen problemer.
Hvis jeg havde plads til at de stod længere fra hinanden, kunne det måske gå, så papiret når at tørre ud, men det har jeg ikke lige nu, så det må desværre blive i engangskrusene. Men jeg skyller dem efter brug og stakker dem til næste år, så er de ikke helt spildt.
De nye spirer flyttes fra flødebolledrivhuset til såjord
Flødebolledrivhuse og de nyplantede frø ovenpå fyret
Lige så snart jeg har plantet frøene med en lille hale der er på vej ud, sættes de op på fyret igen med låg, indtil de kommer op af jorden, så kommer de under LED uden låg.
Så jeg beholder låg på indtil den grønne del af spiren, er oppe over jordoverfladen for at holde på fugten.
Stiklinger og nye spirer under LED diodepære til planter

Etiketter: