Chilier og tomater i drivhus

Chili-pendler
I de sidste par uger har jeg ompottet alle mine chiliplanter, 40 stk er det blevet til, så mon ikke vi skulle være dækket ind selvforsyningsmæssigt.
Der er lidt dubletter, men ellers er det hver deres sort. Selvom jeg har 40 chilier, har jeg virkelig svært ved at skille mig af med bare en af dem. Min kollega spurgte om jeg havde nogen i overskud og det burde jeg jo have, men jeg kan næsten ikke nænne at skille mig af med dem, nu har jeg puslet om dem siden de var nogle små spirer i januar. Desuden havde jeg planer om at omdanne en masse til bonsaitræer i efteråret og der går sikkert en masse tabt, så der skal en masse til.
Aurora chili-blomst
De sidste 2 dage har der været over 10 grader om natten udenfor så jeg har godt turde lade dem stå i udestuen om natten. Men ellers har jeg pendlet med dem hver aften/morgen i 1 uge, så de er ude om dagen og inde om natten, så jeg er sikker på at kulden ikke stopper/hæmmer væksten. Jeg er nok lidt pylret, da jeg har læst andre har haft dem stående fast derude den sidste uge, men vejret ser også ud til at jeg tør lade dem stå nu.
De fleste har sat en masse blomster som jeg går og kniber af, for jeg vil gerne have at de bliver lidt større inden de får lov til at sætte frugt. Tommelfingerregelen siger at man fjerner de første 7 blomster, men der an man ikke huske på 40 planter når man tager dem løbende, så jeg stopper med at pille blomster af om et par dage og så får alle lov at blomstrer løs.

Den lille chiliskov
Mini chocolate bell som trænger til en omplantning

Et godt tegn på at den trænger til omplantning
Tomat fiasko
Egentlig kunne jeg godt have sat tomater i drivhuset tidligere end chilier, jeg læste at man kune gøre det i starten af maj, men jeg har være ret uheldig med tomater, så der er kun kommet et lille skravl af en bøftomat. Så jeg har været ude og købe 2 Gemini og fået en cherrytomat af min svigerinde. De er blevet sat i drivhus for nogle dage siden og man kan nærmest se dem vokse.
Jeg har købt nogle mini-agurk-frø, men de er ikke kommet, så jeg må nok også ty til købe agurkeplanter :(

Etiketter: , ,