Dyrkning af ingefær (update)

Bladene på de ingefær- og Kha chai-planter jeg har haft i udestuen, var nu blevet gullige, så det var tid til at få høstet rødderne. Se hvad jeg gjorde: her eller vælg 'ingefær' under etiketter for at se mere.
Planterne har vokset godt, især Kha chai, som også var en køn palmeagtig plante. Så det vil jeg gentage i næste sæson, der har jeg bare muligheden for at komme tidligere i gang, allerede i jan-feb.
Kha chai rødderne har mere end fordoblet sig, mens den alm. ingefær kun har sat lidt ekstra knolde, men originalknolden er til gengæld opsvulmet og flot som ny, så man kan bruge det hele, men det er kun de nye knolde der ikke er trådet.
Friskhøstet ingefær og kha chai
Rosmarin er nu taget ind i udestuen til overvintring. Jeg har en der er 2 år nu, fra Netto, og 3 stk der har en ekstra tyk stilk, så de kan bruges til grillspyd, så rosmarinsmagen kommer indefra.
'Rosmarin Barbeque' med tykke stængler og pelsede blade

Etiketter: , ,