Et-feds-hvidløg eksperiment (status)

Da jeg jo, som skrevet før, har ligget på langs i 2 uger med hold i ryggen, røg planen med at sætte hvidløg i potter hver 14. dag, jeg var vidst allerede lidt af sporet, men man kan altid lære noget af det alligevel.
Jeg vil gerne prøve at lave mega et-feds-hvidløg og for at se hvilke temperaturer de splitter sig til fed, ville jeg sætte nogle fed i potter i udestuen hver 14. dag og så plante dem ud, når der ikke er risiko for voldsom nattefrost.
Se mit første blogindlæg om det: her
Jeg har nu sat de sidste fed for i år og jeg nåede at sætte i 4 omgange:
De sidste jeg har sat er lige ved at bryde jorden nu, men der har også været lunt de sidste par dage, så mon ikke de får fart på.
Efter jeg startede mit lille forsøg, har jeg set at Camilla Plum har skrevet lidt om det og hun skriver at de splitter sig i fed ved en kuldeperiode på under 10°C efter 2 mdr. Så de sidste jeg har sat har måske en større chance end jeg troede, selvom de måske har haft nogle kolde nætter.
Hvidløg sat i 4 omgange i potter
De første jeg har sat er blevet lange og har været det længe, så det var i hvert fald for tidligt, ellers skal de have en noget større potte. Men dem startede jeg også indenfor, så det var nok lidt optimistisk :)

Etiketter: