Firkantede avispotter

Nu har jeg jo godt nok 2 potmakere i 2 forskellige størrelser, men jeg mangler en løsning til en genbrugspotte som kan laves i forskellige størrelser og som er mere stabil.
Da jeg var lille var origami meget populær og jeg kan huske at jeg lavede mange sjove æsker og dyr i papir (ikke altid lige succesrigt...) uden brug af lim oa., så muligheden for en solid firkantet foldet avispotte måtte være der et sted på nettet.
Fin lille avispotte i en god størrelse, som kan varieres
Jeg fandt faktisk flere gode Youtube- og billede-tutorials på lige præcis firkantede avispotter (søg på: Square newspaper pots) og efter at have foldet nogle forskellige, fandt jeg frem til en vinder.
En god solid kvadratisk potte med kraftig kant, så den er nem at tage fat i og rykke rundt (når avisen er tør, vel at mærke). Den avis der bliver brugt i videoen er højere end den jeg havde, så min har en smal synlig kant, hvor hans kant går helt ned til bunden.
Den er ret nem at folde og hvis man venter med det sidste step, hvor den foldes ud, er den helt flad og nem at opbevare indtil man skal bruge den.
Før den foldes ud er den flad og kan stakkes let
Jeg foldede 2 størrelser, begge var dobbelt lag avis, den ene 1/2 avis og den anden 1 hel avisbredde.
Foldede firkantede engangspotter af gamle aviser
1/2 side avis, dobbeltlag
Jeg tog simpelthen en enkelt side og foldede den 1 gang, så var den dobbelt lag og den målte ca. 28 x 40 cm (Jyllandsposten, sektion om genbrug).
Dette gav en avispotte på ca. 7 x 7 x 7 cm

1 hel side avis, dobbeltlag
Jeg tog 2 sider ud af avisen, så var den dobbelt lag og den målte ca. 40 x 55 cm (Jyllandsposten, sektion om genbrug).
Dette gav en avispotte på ca. 10 x 10 x 10 cm


Her er videoen jeg fulgte, den er på engelsk, men jeg fulgte den uden lyd første gang, så det bør ikke betyde noget, hvis man ikke kan engelsk:

Ekstra potter er foldet delvis og samlet i en avispotte

Etiketter: