Forpotning af kartofler

Det er stadig for tidligt at lægge kartofler i det fri og jeg har ikke lagt plast ud på jorden, så der går nok lidt tid før jeg skal læge mine, da jorden stadig er frossen nogle steder.
Så her i ugens løb har jeg foldet store firkantede avispotter i 10x10x10 cm til at kickstarte kartoflerne.
Læggekartoflerne skal kickstartes i store avispotter
Jeg har købt en pose øko Raja læggekartofler i slut februar/stat marts, som har ligget i vindueskarmen på badeværelset til forspiring.
De har nu 2-3 cm lange spire og 12 af dem har jeg kommet i avispotter og de står nu i udestuen som PT er frostfri. Hvis der kommer hård frost, tager jeg dem ind den nat, men ellers skal de stå derude og forstarte inden de kan komme i jorden.
Jeg vil gerne have en til pose læggekartofler som er sene, men pga. ryggen har jeg ikke kunne komme nogle steder, så jeg vil prøve at finde nogle i ugens løb.
Avispotterne er kun til opstart, når de bryder jorden kommer de ud

Etiketter: