Hæklet chili

Mens jeg venter på frugt på mine chiliplanter, må tiden gå med noget andet. Så nu hvor jeg alligevel er sygemeldt, har jeg lavet en lille hæklet chili.
Den skal hænge på min hækle/strikke-taske jeg er ved at lave færdig, men er et af de der projekter som lægger lidt på køl, så jeg håber at det her kan få mig i gang med den igen. Jeg tror også jeg laver en til en nøglering, det ville være en fin gave til en chilielsker.
Den er hæklet fra toppen og ned mod spidsen, da jeg synes det var nemmest at få den spids når man hæfter ende der.
Det går "stærkt" at hækle sådan en lille sag
Hæklet chili
Hæklenål 2,5 mm, bomuld (8/4 el. fingering weight) 
Chilien i rød bomuld
Lav 2 lm.
Runde 1: Hækl 5 fm i 2. lm fra hæklenålen
Runde 2: 2 fm i hver m
Runde 3-6: 1 fm i hver m
Runde 7: Hækl 2 masker sammen med 1 fm, 1 fm i hver maske resten af vejen rundt
Runde 8-9: 1 fm i hver maske
Fyld med pudefyld
Runde 10: Hækl 2 masker sammen med 1 fm, 1 fm i hver maske resten af vejen rundt
Runde 11-12: 1 fm i hver m
Runde 13: 1 km, 1 km, 1 fm, hækl 2 m sammen med 1 fm, 1 fm i hver m resten af vejen rundt (kædemaskerne gør at chilien bukker let i enden)
Fyld nu resten op med pudefyld, men lad den være blød og bamset.
Runde 14: 1 fm i hver m
Runde 15: Hækl 2 masker sammen med 1 fm, 1 fm i hver maske resten af vejen rundt
Hæft ende.
For at hive fyldet nemt ned, kan man jage nålen igennem det hæklede,
 så den kommer indefra og så hive fyldet ned
Så skal der hæftes ende og den skal have en lille hat :)
Stilken i grøn bomuld
Lav 6 lm.
Hækl 1 km i hver lm hele vejen tilbage, start i 2. lm fra nålen.
Lav 5-6 fm i de huller og løkker her forenden, sørg for at fordel dem rundt om stilken du lige har hæklet.
Hækl nu 2 fm i hver fm fra den forrige runde og hæft ende.
Sy den på chilien, enten med den grønne bomuld eller med en sytråd.
Så er stilken klar til at blive syet på
Chili nøglering til fars dag måske?
Man kan også hænge den på en plante mens man venter på frugt :)

Etiketter: , ,