Lille hæklet stjerne

Da jeg skal være faster "igen" til November har jeg fået kickstartet strikkepindene. Sidste gang nåede jeg det ikke, men denne gang har jeg allerede nået at strikke en lille hue som gerne skulle passe efter nogle få måneder.
Strikket hue med stjerneknapper
Den er strikket efter en opskrift jeg fandt på Ravelry.com: Aviatrix hat
Og da jeg gik i gang var der allerede 7332 der havde uploadet et billede af deres hat, så jeg tænkte at den kan ikke være helt umulig at lave. Og som nybegynder synes jeg også den var meget ligetil, undtagen knaphullet, det forstod jeg ikke, så det fandt jeg på Youtube i stedet.
Jeg synes den trængte til et pift, så jeg hæklede nogle små stjerner som jeg har syet på med sytråd.
Opskriften på hatten er gratis (på engelsk) og kan ses på linket, opskriften på de hæklede stjerner er herunder:
Den anden side af huen har også fået 2 stjerner
Lille hæklet stjerne
Hækl 2 lm.
Hækl 10 fm i første lm. Hækl en km i første fm for at afslutte ringen.
Hækl 4 lm.
I 2. maske fra hæklenålen hækles 1 km, i næste maske hækles 1 fm og i sidste maske hækles 1 hstm.
Spring 1 maske over på ringen og hækl en km. Det var den første stjernespids.
Gentag 4 gang og hæft ende.
1 maske springes over og der laves en km, så stjernespidsen kommer på plads
4 lm laves efterfølgende igen, som starten på en ny spids
Small crochet star (US terms)
Ch 2.
Work 10 sc in first ch. Crochet sl st in first sc to complete the ring.
Ch 4.
In the 2nd st from hook crochet 1 sl st, in the next stitch work 1 sc in last st and work 1 hdc.
Skip 1 stitch on the ring and crochet one sl st. That was the first star tip.
Repeat 4 times and fasten the end.
En rød hæklet stjerne

Etiketter: ,