Ben & Jerrys ice cream cozy

Endnu et projekt til min venindes julekalender, en ice cream cozy! For at den ikke skulle være helt bar at se på, har jeg broderet et lille stykke filt-skilt på samt et aflangt stykke filt som fungerer som skeholder (se venstre side af billedet).
Jeg har set flere skilte på nettet hvor der står 'Ice cream is duct tape for the heart', men gaffatape er ret svært at illustrere som et billede, så jeg ændrede det til plaster, som jo næsten er det samme :)
'Ice cream is bandage for the heart' ice cream cozy til Ben and Jerrys
Hun er ret glad for Ben & Jerrys Cookie Dough, og den eneste ulempe ved Ben & Jerrys er at man får forfrosne fingre hvis man spiser direkte af bøtten (nå ja, og så de ekstra kilo på sidebenene).
Det er ret populært at is kommer i pints i USA, og jeg har set at både Häagen-Dazs og Carte D'or også er på markedet herhjemme, udover Ben & Jerrys, i den lille handy ½ liter størrelse.
Nu hvor jeg har skulle lave sådan en cozy har jeg "desværre" været nødt til at købe nogle is, for at sikre at målene er de samme i DK, og selvom Carte D'or nærmest kun indeholder halv vægt i forhold til Ben & Jerry, så er bøtten samme størrelse! Så det er en meget (dårlig) luftig is!
Opskriften kan findes på Ravelry (engelsk): Ice cream cozy
Maskerne tages op på en hæklenål
Så strikkes der rundt og rundt mens der tages flere masker op
Der strikkes opad som en sok og der afsluttes med rib, nu er den klar til brug

Etiketter: , ,