Ny rugemaskine er startet op

Jacob har knoklet med at få lavet en ny rugemaskine til sin skrukke kone, og den er nu officielt startet op!
Vores første var manuelt styret med en glødepære og en lysdæmper, men temperaturudsvingene var ret store, så denne gang er det et varmelegeme der er styret med en termoføler og et Arduino setup (mere om det senere).
Det her indlæg er mere for at holde styr på tider og æg.
De 19 æg er lige lagt i rugekassen
ÆG
Karinas æg:
5 rene sølv/sort randet wyandot
1 ren araucana
3 dværg wyandot (mor)/araucana (far) (zigzig, hed hønen og var så kær)
Lenes æg:
3 rene lyse Sussex
5 lys Sussex hane og så enten Skovhøns eller Isa mødre
2 hvid grønlægger mor/Lys Sussex hane

Jeg ville gerne lægge dem direkte på risten i rugekassen, men den er ikke i vater, og jeg kunne ikke vente på at manden fixer det, så det må ordnes hen af vejen.
Den nye rugekasse er også i flamingo
Arduino setup til rugemaskinen
START: Mandag 18. April kl. 10.00  (For tre af Isa/skovhøne mix var det 17. april kl. 22.30)
LYSNING: Forventer jeg at gøre mandag (25/4) eller tirsdag (26/4).
Mandag 25/4: 2 af de 10 æg fra Lene var befrugtet og i udvikling. 7 ud af de 9 æg fra Karina var befrugtet og i udvikling, desværre ser Araucana ægget og det ene fra Zigzag tomt ud, men de får lov at lægge et par dage i forhåbning om jeg har overset noget.
KLÆKNING: Forventes omkring dag 21: Mandag d. 9. Maj.

TEMPERATUR
Temperatur er sat til 37.7 C, men jeg overvejer om den skal hæves til 38C, da jeg har en føler i et glas grus som kun er 37C. Før æggene blev sat ind, varierede lufttemperaturen fra 37-37,75C og grustemperaturen fra 37-37,1C.

FUGTIGHED
Fugtigheden var ml. 50-60% da jeg satte dem ind, så det er lige i den høje ende, men jeg vil se det an når temperaturen er stabiliseret.

Lys Sussex hane til højre og hønen til venstre 
Den hvide grønlægger til højre

Etiketter: , , ,