Dresden tæppe med huse

Jeg har altid godt kunne tænke mig at lave nogle patchwork projekter, men er aldrig rigtig kommet i gang. Da jeg ventede Mads, ville jeg lave et babytæppe til ham. Det blev i første omgang lavet af fars gamle skjorter, men jeg ønskede noget mere farverigt, og gik derfor i gang med dette.
Det er så blevet færdigt nu ca. 2 år efter... Men så er det klar til den næste. Det er sjovt at noget ryger på hylden når det driller, og man skal virkelig tage sig sammen til at blive optaget af det igen :)
Jeg ønskede med dette tæppe at det skulle være meget farverigt, da det er det som optager de små babyer. I starten ser de kun sort/hvid, så kontraster var også vigtigt.
Farverne findes og lægges i den rækkefølge jeg kan lide. Jeg tager et billede så jeg kan huske det, når der skal pakkes sammen fordi vi skal spise eller andet.
Jeg har printet en Dresden-skabelon fra nettet, så jeg kunne lave en cirkel af huse og selv grovtegnet en jordklode. Tagene lavede jeg i neutrale farver og dørene lidt skæve med håndtag af bomuldssnor (franske knuder).
Mellemlæg er et gammelt fleecetæppe, men det er ret tungt, så jeg ville nok vælge pladevat en anden gang.
Klippet ud, syet sammen og klar til montering
Jordkloden stryges om en rund kartonskive og monteres på tæppet
Et tag er ved at blive syet på
Det færdige resultat :)

Etiketter: , ,