Solstik og solbærstiklinger med rod

Mine vinterstiklinger har været længe undervejs i år synes jeg. De har haft blade og groet fint, men  der har ikke været så god roddannelse som der plejer, måske er det de kolde nætter.

Solstik-stiklinger der skyder afsted
Rødderne titter frem og fortæller at det er tid til ny potte med mere plads
All solbær og solstik stiklingerne har fået rod nu og er blevet plantet om så der står 3-4 styk i hver potte. Det optimale er selvfølgelig at de får hver deres potte, men det har jeg ikke plads til og de fleste skal nok gives væk alligevel.
Særligt solstik var der krudt i og det er de største planter, men moderplanten var også meget stor, så jeg tror den er meget kraftigt voksende.
Fine lange rødder på solbærstiklingerne
Rigeligt med solbær (Titania) og solstik, nu skal jeg bare have fundet et sted til dem
Sommerfuglebuskene gik ikke så godt som jeg havde håbet på, men 4 stk blev det da til.
4 x Buddleja stiklinger som forhåbentligt vil blomstre til næste år

Etiketter: ,